Betoco Oy mukana Suomalaisen Työn Liiton kampanjassa

Vastuullisuusteko

Betoco Oy on mukana Suomalaisen Työn Liiton kampanjassa tuomassa vastuullisuustekoja esiin

Suomalaisen Työn Liitto tuo vastuullisuutta esiin laajasti yhdessä Avainlippu-merkkiä kantavien yritysten kanssa. Tavoitteena on kertoa Suomessa tehtävän työn yhteiskuntavastuullisuudesta, mikä on jäänyt vastuullisuuskeskustelussa taka-alalle. Yrityksemme Betoco Oy on mukana yhteistyössä tuomassa vastuullisuustekoja esiin.

Liiton tutkimukset osoittavat, että kuluttajilla sekä yritysten ostoista ja julkisista hankinnoista vastaavilla vastuullisuus vaikuttaa jo nyt merkittävästi ostopäätöksiin. Tulevaisuudessa sen merkitys tulee vain kasvamaan.

”Suomalainen työ on monella tapaa vastuullista, minkä haluamme tuoda esiin Avainlippu-yritysten kanssa. Tavoitteenamme on pysäyttää asiakas ostopäätöksen äärellä ja auttaa häntä tekemään vastuullinen valinta, joka tukee suomalaista työtä”, kertoo Suomalaisen Työn Liiton tutkimuspäällikkö Jokke Eljala.

Suomalaisen Työn Liitto myöntää Suomessa valmistetuille tuotteille ja suomalaisomisteisten yritysten palveluille Avainlippu-merkkiä. Liitto kartoitti Avainlippu-yritysten johtajien ajatuksia ja tarpeita vastuullisuuteen liittyen syksyllä 2019. Lähes kaikki vastaajat pitivät vastuullisuutta tärkeänä asiana yrityksessään. Kahdeksan kymmenestä vastaajasta on sitä mieltä, että Avainlippu-merkki kertoo yrityksen vastuullisuudesta.

”Betoco Oy tuottaa palveluita kaikkialle Suomessa ja yrityksemme on täysin suomalaisomisteinen. Tuotteiden ja palveluiden kotimaisuus on meille hyvin tärkeä asia, ja keskimäärin 98 prosenttia ostoistamme onkin Suomesta. Myös yhteistyökumppanimme ovat pääasiassa suomalaisia yrityksiä. Panostamme myös toimintamme kehittämiseen, jotta voimme jo olemassa olevien työpaikkojen lisäksi  luoda uusia työmahdollisuuksia, säilyä kilpailukykyisenä  ja kantaa näin vastuumme Suomen taloudessa ja yhteiskunnassa.  Avainlippu on meille ja asiakkaillemme merkki kotimaisuudesta, korkeasta laadusta sekä vastuullisuudesta. Kotimaisuus on meille voimavara nyt ja tulevaisuudessa.”

Betoco Oy:llä on Avainlippu osoituksena suomalaisesta työstä ja Suomessa tuotetuista palveluista.


Laadukkaiden ja pitkäikäisten tuotteiden valmistamista pidetään tärkeimpänä yritysten vastuullisuustekona

Suomalaisen Työn Liitto tutki loppuvuodesta myös kuluttajien käsityksiä vastuullisuuteen ja Avainlippu-merkkiin liittyen. Laadukkaiden ja pitkäikäisten tuotteiden valmistamista pidetään tärkeimpänä yritysten vastuullisuustekona (95 %). Lähes yhtä tärkeänä pidetään sitä, että yritys huolehtii työntekijöidensä hyvinvoinnista ja maksaa heille asianmukaista palkkaa (94 %). Vähiten tärkeänä tekona pidetään rahanarvoisten työsuhde-etujen tarjoamista (63 %).

Suomalaisen Työn Liitto tulee vuoden aikana viestimään suomalaisen työn vastuullisuudesta monin eri tavoin ja useissa eri kanavissa yhdessä jäsenyritystensä kanssa.

”Yritykset ovat kokeneet vastuullisuuteen liittyvän yhteistyömme erittäin tärkeäksi ja ovat lähdössä laajalla rintamalla mukaan kertomaan toimintansa vastuullisuudesta. Olitpa kuluttaja, yrityspäättäjät tai kuntahankinnoista vastaava, tunniste #vastuullisuusteko kannattaa laittaa seurantaan”, kehottaa Eljala.

Frankly Partners toteutti Suomalaisen Työn Liiton toimeksiannosta kvantitatiivisen online-kyselyn väestöä edustavassa laatu-sertifioidussa paneelissa (Norstat Finland Oy) 22.11.-12.12.2019. Kohderyhmänä oli 15+ -vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti. Tutkimukseen vastasi yhteensä 2010 suomalaista. Suomalaisen Työn Liitto toteutti kvantitatiivisen online-kyselyn Surveypal-työkalulla 10.1.-25.10.2019. Kyselyyn vastasi yhteensä 213 Avainlippu-yrityksen toimitusjohtajaa ja toiminnanjohtajaa.

Lisätietoja:

Antti Peltomäki, toimitusjohtaja, Betoco Oy, 0400 634 744

Jokke Eljala, tutktimuspäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, jokke.eljala@suomalainentyo.fi, 050 374 7410

 

Onhan siinä Avainlippu -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten yhteinen kampanja, joka on käynnissä nyt jo kolmatta vuotta. Kampanjan tehtävänä on lisätä Avainlippu-alkuperämerkin tunnettuutta ja vaikutusta ostopäätöksiin sekä tuoda yritysten vastuullisuustekoja esiin. www.avainlippu.fi